Sociotipi

Jeseņins - melanholiskais liriķis
Dimā - omulīgais starpnieks
Balzaks - filozofiskais kritiķis
Gabēns - izturīgais meistars
Dostojevskis - dvēseliskais humānists
Draizers - morāles sargātājs
Robespjērs - taisnprātīgais analītiķis
Maksims - stingrais inspektors
Hakslijs - meklētājs padomdevējs
Dons Kihots - apsēstais izgudrotājs
Napoleons - apsviedīgais priekšnieks
Žukovs - varenais maršals
Hamlets - dramatiskais aktieris
Igo - kaismīgais entuziasts
Džeks - darbīgais kaskadieris
Štirlics - praktiskais darbaholiķis


Socioniskie tipi

JESEŅINS

Laika intuīcija: Mēdz iztēlē gremdēties atmiņām bagātajā pagātnē, piešķirot šiem notikumiem īpašu jēgu un nozīmību. Interesējas par mistiskām un hipnotiskām parādībām. Iztēles ainas šķiet saistošākas nekā ikdienas dzīve. Atbildē uz nozīmīgiem jautājumiem var dot miglainu filozofisku atbildi.
Prot paredzēt sev nelabvēlīgu notikumu attīstību, prot aizvirzīt sāņus no sevis triecienu, mēdz novilcināt izskaidrošanās laiku, ja paredz tuvojošos konfliktu. Izmaina taktiku un pacenšas ņemt situāciju savās rokās tā, lai paspētu sagatavoties sev nepatīkamam notikumu iznākumam.
Lai atgūtu spēkus un sakārtotu domas, ik pa laikam rīko “kafijas pauzes”. Viņš citus ievelk savā dzīves ritmā. Ja viņam nekur nav jāsteidzas, tad arī sarunu biedrs nekur nesteigsies. Viņš vienkārši iestigs Jeseņina filozofiskajā dzīves tempā.
Iracionālisms: Lāgā nepadodas sadzīves ērtību radīšana, nespēj tikt galā ar ikdienas pienākumiem, krājas nepadarīto darbu kalni. Apstākļus, kādos tā rezultātā nonācis, mēdz saukt par radošo nekārtību. Bieži mīl bohēmisku dzīvesveidu. Viņa diena nav pārslogota ar darbiem. Nemīl stingri plānot savu dienu, nemīl nonākt savu plānu gūstā. Ne tuvāko, ne tālāko plānu atkarībā.
Emociju ētika: Iespaidu cilvēks. Emocionalitāte ir vērsta uz āru, taču visas emocijas ir smalkas un niansētas. Lai saņemtu apkārtējo atbalstu, cenšas radīt tajos nepieciešamo emocionālo noskaņojumu. Meistarīgi atrod jūtīgāko stīgu katra dvēselē. Ir atkarīgs no sava dvēseliskā stāvokļa niansēm. Ikdienā tiecas pēc pacilātām jūtām un piemīt tieksme idealizēt cilvēkus.
Lēmumus bieži vien pieņem emociju iespaidā. Viņa intuīcija tam ļauj izprast lietu un parādību apslēpto būtību, taču spilgta iztēle bieži vien traucē pieņemt saprātīgus lēmumus, šī psiholoģiskā funkcija ir par iemeslu Jeseņina ietekmējamībai.
Emocionalitāte ir instruments viņa ietekmei uz apkārtējiem. Cenšas ap sevi radīt harmonisku vidi. Būdams labā noskaņojumā, ir laipns, māk izturēties nepiespiesti, runāt tīkamas lietas un iekarot apkārtējo simpātijas. Cenšas būt gaumīgs, ģērbjas skaisti un krāsaini, lai atstātu vienmēr labu iespaidu.

DIMĀ

Sajūtu sensorika: Maiga ieapaļa sejas forma un noapaļotas auguma līnijas. Plastiskas vijīgas kustības. Kustību koordinācijā tendence bieži grozīt ķermeni pa labi, pa kreisi. Nemēdz ieturēt konstantu stāju, ķermenis pielāgojas videi un situācijai.
Omulīgs vienkāršu cilvēcisko vājību un ikdienišķu prieciņu cilvēks. Savu vidi viņam patīk apgādāt ar patīkamiem nieciņiem, dažādiem sīkiem rotājumiem. Smalki sajūt savu un otra fizisko ķermeni. Viņš ir kinestētiķis, patīk paņemt priekšmetus rokās, aptaustīt, izpētīt, izjust tos.
Māk gūt patiesu apmierinājumu no šķietami vienkāršām lietām. Gardēdis. Dabu izjūt visā tās krāšņumā ar daudzveidīgām smaržām un noskaņām. Spējīgs atcerēties senāk sajustu aromātu.
Darba vidē un mājās tiecas atrast fizisku nomierinošu harmoniju, lai varētu nesteidzīgi veikt nepieciešamos uzdevumus. Izvairās no konfliktiem, lai saglabātu mierīgu iekšējo komfortu un labu pašsajūtu.
Iracionālisms: Viņam ir savs dienas ritms. Necieš steidzīgus, nervozus, mūždien skrejošus cilvēkus. Grūti iekļauties noteiktos termiņos, jo nespēj sevi piespiest, tāpēc cenšas atbildību dalīt ar citiem. Sīkumains darbs, kas prasa lielu pacietību, Dimā nav piemērots. Cenšas radīt iespaidu, ka ir aizņemts, darbīgs un norūpējies cilvēks, taču patiesībā Dimā nav pietiekami mobils un tas viņam bieži traucē realizēt savas spējas. Bieži vien atrodas atslābinātā stāvoklī, viņam ir nepieciešams papildus impulsīvs stimuls, lai tūlīt mobilizētos aktīvai rīcībai.
Emociju ētika: Enerģija rodas kustībā un emociju iespaidā. Bez emocionāla stimula jūtas paguris, trūkst tonusa. Jauka un patīkama balss ar pieklusinātu samtainu toni. Viegli piemērojas un var tērzēt gandrīz par jebkuru tematu, ir atsaucīgs un patīkams sarunu biedrs. Mīl ievākt dažādas interesantas ziņas, sensācijas, intrigas un dalīties ar tām draugu lokā.
Labprāt iesaistās mīlestības spēlēs, jo mīlestībā, tāpat kā citās dzīves baudu jomās ir mākslinieks – rada īpašu atmosfēru, sevišķu situāciju un mīļotā dēļ ir spējīgs uz ļoti ekstravagantiem gājieniem.
Savā darbībā izvairās lietot oficiālos kanālus, cenšas visu nokārtot, izmantojot labas personiskās attiecības. Vidutājs attiecību izlīdzināšanā, jo smalki jūt cilvēku noskaņojumu un garastāvokli.
Mīl pārstāstīt atgadījumus, pievienojot kādu spožu detaļu, tādējādi piešķirot stāstījumam emocionālāku piesitienu. Pārstāstot tālāk citu stāstīto, īpaši pastiprina kādu epizožu spilgtumu, kaut ko vēl pieliekot klāt, līdz ar to notikums jau tiek pagriezts citādākā gaismā. Gadiem ilgi spējīgs atcerēties izjūtas un aprakstīt tās tik dzīvi, it kā joprojām spētu sajust.

BALZAKS

Laika intuīcija: Uzmanīgs dzīves vērotājs, pamana tikko jaušamas likumsakarības arī pretrunīgos notikumos, jūt iespējamo notikumu attīstību. Mēdz laikus brīdināt par pārāk straujas un nesaprātīgas rīcības iespējamām sekām, norāda uz situācijas pasliktināšanos, sliktāku laiku tuvošanos, jo spējīgs pamanīt negatīvās tendences. Taču nekad nepareģo pasaules galu, jo ir pret vispārējas histērijas kurināšanu, viņam uz notiekošo patīk skatīties filozofiski. Vēlēdamies izvairīties no iespējamām kļūdām, izvēlas “novērotāja no malas” lomu.
Nesteidzas, bet neko arī nenokavē. Dzīvo pēc principa: “Steidzies lēnām!” un ļoti necieš, ja viņam kāds uzstiepj savus tempus. Māk gaidīt un gaidīšanas laiku piepildīt tā, lai tas neizjauc viņa plānus. Iekšēji ļoti neatkarīgs. Lai cik saspringts ir darba režīms, viņš mierīgi un metodiski nostrādā savu darba dienu, samērīgi sadala spēkus, rindojot dažādus darbus un slodžu pakāpes.
Raksturīgs pastāvīgs pusatslābināts stāvoklis. Viņam nepatīk lieki piepūlēties, cenšas ļoti ekonomiski tērēt savu fizisko enerģiju. Pat visaizraujošākā darbā neieliek vairāk spēka kā nepieciešams. Pret lielu naudu vai naudas trūkumu izturas ar filozofisku mieru. Naudas krāšana Balzakam ir veids kā “iekonservēt” ieguldīto darbu un spēku nebaltai dienai.
Viņa māja ir ne vien viņa cietoksnis, bet arī viņa intelektuālā un dvēseliskā oāze, kur gremdēties nesteidzīgās pārdomās. Ja nepieciešams, var ērti iekārtoties arī mazā istabiņā. Mīl ērtas mēbeles, klusinātu mūziku, mājīgu apgaismojumu, ļoti ciena dvēseles mieru, brīnišķīgi jūtas tikai ērtos un mierīgos apstākļos.
Iracionālisms: Savā rīcībā bieži vien vadās pēc kādiem saviem iekšējiem ritmiem, kuri tiecas taupīt enerģiju, slāpē spontānu aktivitāti. Gaida kādu iekšēju impulsu, lai sāktu aktīvi rīkoties. Ja jūtas nedrošs par sekām, var solījuma izpildi atlikt uz nenoteiktu laiku vai vilkt garumā svarīgu lēmumu pieņemšanu. Ja ir labā fiziskā formā, tad jūtas pārliecināts par sevi, neatlaidīgs, mudina citus uz izlēmīgu, aktīvu darbību, taču biežāk viņam pašam ir nepieciešama iekustināšana un ar gribasspēku apveltīta cilvēka atbalsts.
Darbības loģika: Pragmatiķis. Spēj ilgi un pamatīgi strādāt darbu, kur nepieciešama loģika, darboties nozarēs, kas saistītas ar informāciju: programmēšana, finansu uzskaites utt. Pirms sāk darbu, pārdomā tā tehnoloģiju un sameklē visu pieejamo informāciju par to. Lai labāk izskaidrotu lietas būtību, jēdzienus un secinājumus izklāsta ar saviem apzīmējumiem un simboliem. Cenšas būt objektīvs, secinājumus pierāda ar faktiem. Darbu veic, stingri ievērojot tehnoloģiju, visas detaļas.

GABĒNS

Sajūtu sensorika: Pasauli uztver ar spilgti izteiktām sajūtām. Jūtīgs uz smaržām un garšu, ļoti jūtīgs pret pieskārieniem. Neļauj sevi aiztikt tiem, kuri viņam ir nepatīkami. Labi veicas roku darbs.
Iracionālisms: Laiku pa laikam viņam rodas nepieciešamība pēc jaunām, neparastām sajūtām un izjūtām, kuras to izrautu no vienveidīgās ikdienas. Spēj ilgstoši panest stresu, māk no tā atslēgties. Piemīt tieksme riskēt un vēlme pēc asām izjūtām un šādās situācijās izrādās izturīgs.
Darbības loģika: Jaunībā bieži vien nepievērš sevišķu uzmanību aukstumam, lietum un caurvējam – ir iemācījies jebkuros apstākļos norūdīt un trenēt savu organismu, turklāt dara to ļoti dabiski un nemanāmi.
Reālists, nesola un nesāk darīt neko, kur nesaredz detalizēti pārdomātu pamatu, vai kas prasa nesamērīgi lielu spēku patēriņu. Pirms ķeras pie darba, pārdomā vairākus variantus, kā sasniegt rezultātu, un izvēlas pašu ekonomiskāko.
Spītīgs. Būdams par kaut pārliecināts, aukstasinīgi turas pie šīs pārliecības un savas situācijas izpratnes. Lai Gabēns savu pārliecību mainītu, viņam vajadzīgi konkrēti fakti. Nemīl mainīt lēmumus un ir grūti emocionāli ietekmējams.
Gabēns nekad nekļūs pilnīgi atklāts pret svešu cilvēku un arī tuvam atklājas pamazām, ilgi saglabājot zināmu noslēpumainību. Necieš, ja kāds “lien dvēselē”, cenšoties piekļūt viņa pārdzīvojumiem. Dusmojas, ja otrs neatlaidīgi grib izdibināt to, ko Gabēns pats stāstīt nevēlas.

DOSTOJEVSKIS

Attiecību ētika: Ar visiem cenšas uzturēt vienlīdzīgas un labvēlīgas attiecības. Attieksmē pret citiem ir bezkaislīgs, neuzbāzīgs, pievērš uzmanību tādiem sarunu biedra žestiem, intonācijai un niansēm, ko citi var arī nepamanīt.
Uzklausot citus, noņem tiem emocionālo spriedzi. Pie Dostojevska bieži vēršas, lai saņemtu izpratni un atsaucību. Piesardzīgs draugu un paziņu izvēlē, to viņam nemēdz būt daudz, lai gan māk piemēroties jebkuram. Labi izprot cilvēku attiecības. Spēj prognozēt citu cilvēku uzvedību.
Emocijās savaldīgs. Slēpj sevī citiem nepamanāmas jūtu dzīles. Viņa iekšējā pasaule ir smalka un bagāta. Pat jūtot spēcīgas emocijas pret partneri, var ārēji to neparādīt. Spēj vienlīdz mierīgi sarunāties gan ar sev pieņemamu, gan ar netīkamu cilvēku.
Nespēj izturēt strīdus, cenšas samierināt karojošās puses, saglabājot objektivitāti. Slikti panes vientulību, bet savu sabiedrību nevienam neuzspiež. Ļoti labi māk izmantot vārdus un intonācijas – gan kā zāles, gan kā ieroci.
Nespēj pieņemt vardarbību un likt otram darīt kaut ko pret viņa gribu. Gadījumos, kad jāizdara emocionāls spiediens uz kādu vai jāizvirza stingras prasības, jūtas nepārliecināts un nelaimīgs. Nespēj būt nežēlīgs, izvairās no nepatīkamām situācijām. Uzklausa padomus, ja tie tiek izteikti mierīgā, pārliecinātā tonī. Labprātāk komunicē ar tiem, kurus nevajag ietekmēt. Ja tomēr tas nepieciešams, tad dara to ļoti labvēlīgi.
Racionālisms: Cenšas būt punktuāls, pilda solījumus un aktīvi mudina uz to arī citus. Cenšas izturēties taisnīgi, tiecas izprast parādību īstos iemeslus, aukstasinīgi noskaidro situāciju, analizējot faktus.
Necieš steigu, kņadu, burzmu, tāpēc visam gatavojas jau iepriekš. Apzinīgs, stingri ievēro savus pienākumus. Jūt, cik daudz laika katram pienākumam var ziedot. Darbu nodala no izklaidēm – visam savs laiks.
Parasti ķeras pie darba tikai tad, kad ir pilnīgi pārliecināts par savu sagatavotību un kompetenci. Dzīvo un strādā mierīgi, mīl samērīgu dzīves ritmu. Neatpaliek, bet arī netiecas izrauties citiem priekšā. Grūti ir pārkārtoties jaunam darba ritmam.
Iespēju intuīcija: Apguvis daudz informācijas, cenšas izstrādāt savu viedokli jebkurā jautājumā. Spēj lasīt populārzinātnisko literatūru un izlasīto labprāt pārspriež ar citiem, demonstrējot savas zināšanas. Interesējas par fizikas, ķīmijas un citiem dabas likumiem, dažādām interesantām saiknēm pasaulē un Visumā.
Reizēm tik rūpīgi apdomā savu rīcību, tā iedziļinās kādā problēmā, ka vairs nav spējīgs nodarboties ne ar ko citu. Daudz analizē un var radīt mokošu problēmu no tā, ko cits uztvertu mierīgāk. Taču viņam ir grūti izklāstīt, kā viņš saprot šo problēmu. Pirms gaidāmiem lieliem notikumiem iztēlē nepārtraukti “tinas” visdažādākie notikumu attīstības varianti, bieži vien ar varbūtējiem sarežģījumiem.
Sāk pārdzīvot notikušo, kad briesmas jau garām. Pēc notikumiem atmiņās nepārtraukti “tinas” pats notikums ar neskaitāmiem varbūtējiem iznā­kumiem. Viss beidzās labi, bet varēja būt sliktāk. Nākamajā reizē tas būs jāņem vērā.

DRAIZERS

Attiecību ētika: Cenšas izvairīties no strīdiem,  nepieļauj familiaritāti. Kritiski vērtē citu attiecības, bet savu viedokli pauž reti. Ja par kādu ir izteicis spriedumu, tad reti to maina, jo visbiežāk tas veidojas pamazām, pēc ilgāka laika. Viņš ir cilvēks ar augstiem ētikas ideāliem. Viedoklis par otru bieži vien ir atkarīgs no šī cilvēka tikumiskajām īpašībām. Spēj piedot mazus netikumus, bet aktīvi nosoda galēju amorālību un pārmērības. Pieprasa visās jomās ievērot mērenību.
No uzbāzīgiem tipiem turas pa gabalu. Netīk lielas ļaužu masu pulcēšanās vietas. Patīk atpūsties savu cilvēku kompānijā, jo tad izjūt, ka drīkst atbrīvoties.
Ģimenes cilvēks, viņu tracina svešu cilvēku atrašanās paša mājā. Ārkārtīgi necieš nekārtību un netīrību. Nevēlas parādīties cilvēkos netīrs, neglīts un sliktā fiziskā formā. Virtuozs skaistuma radītājs, tiecas pēc estētiskas vides, ap māju tiecas veidot skaistu un sakoptu dārzu. Cenšas īstenot savu vēlēšanos, lai tam būtu visskaistākā māja un viskārtīgākā ģimene.
Jūt žēlumu pret slimajiem, atkarīgajiem, nabadzīgajiem un dzīves atstumtajiem. Tādiem viņš vēlas palīdzēt kaut kā konkrēti: pabarot, izārstēt, palīdzēt pārvarēt krīzi. Uzskata, ka bezdarbniekus un vājus cilvēkus vajag “sapurināt”, nevis izdabāt tiem, taču bērniem, pensionāriem, daudzbērnu mātēm vajag palīdzēt, un viņš ir gatavs cīnīties ar tiem, kuru dēļ radušies maznodrošināto slāņi.
Racionālisms: Cenšas izvairīties no negaidītā, laikus gatavojas visiem neparedzētiem apstākļiem. Ir noskaņots lēmumus pieņemt ātri, taču ne pārāk strauji un impulsīvi. Jebkuru nopietnu lēmumu vispirms rūpīgi apdomā. Gan steiga, gan pārāk ilga gatavošanās un gaidīšana rada nervozitāti. Tiecas visās jomās ievērot mērenu vienmērīgu ritmu. Nesteidzas un nevelk laiku garumā. Darbus neatliek uz vēlāku laiku, bet neko nedara arī steigā un pēdējā brīdī.
Vienmēr patur laiku rezervē, lai varētu pabeigt iesāktus darbus. Vienmērīgi saplāno veicamos uzdevumus, lai to izpilde iekļautos laika termiņos. Kamēr nav pabeidzis vienu darbu, neuzsāk citu, taču, tiklīdz laiks iztecējis, noslēdz darba posmu, lai pārietu pie citiem ieplānotajiem pienākumiem. Veiksmīgas laika plānošanas rezultātā darbus parasti izdodas veikt bez steigas, iekļaujoties vajadzīgajā laikā.
Viņu ļoti baida diskomforts, kas ir neizbēgams, pārkārtojoties jauniem dzīves apstākļiem. Viņš uzskata, ka jādara nevis tas, kas patīk, bet tas, kas vajadzīgs. Ir ļoti taupīgs. Kur saimnieko, tur naudas vienmēr pietiek, ir iekrājumi nebaltai dienai vai ilgi kārotiem lieliem pirkumiem.
Varas sensorika: Spēcīga miesabūve, plati pleci, laba veselība, fiziski izturīgs. Vaļasprieki bieži saistās ar fiziskām aktivitātēm. Praktisks, izmanto visu, kas atrodas viņa teritorijā un spēj novērtēt visu, kas būs noderīgs. Parasti turpina aktīvu, darbīgu dzīvi vēl ilgi pēc aiziešanas pensijā. Ātri veic darbietilpīgus pienākumus, lai ilgāku laiku pie tiem vairs nevajadzētu atgriezties. Nepārtraukti meklē, ar ko nodarboties, jo darbs viņam ir zāles pret daudzām kaitēm.

ROBESPJĒRS

Strukturālā loģika: Uzvedības maniere savaldīga un atsvešināta. Māk sistemātiski izklāstīt savas domas, analizēt jebkuru parādību. Māk un mīl radīt sistēmu, metodiku, klasifikācijas, nodalīt galveno no otršķirīgā. Tiecas pēc loģiskas harmonijas un kārtības savā uzskatu un pētāmo jautājumu sistēmā. Detaļas sasaista ar veselo. Cenšas uzlabot, papildināt nepilnīgas teorijas, idejas vai izstrādnes, ņem vērā arī alternatīvas. Neatlaidīgi pilnveido citu neizstrādātos sistēmas atzarus, ja tie viņu interesē.
Patīk diskutēt. Taču tad, ja viedokļi nesakrīt, stūrgalvīgi paliek pie sava un neatlaidīgi cenšas pārliecināt oponentu par savu “taisnību”. Parasti savos spriedumos ir nesatricināms. Aizstāvot savu viedokli, var kļūt kategorisks. Kaut arī pašam liekas, ka vadās no ārējiem faktoriem, viņa spriedumos galvenā ir personiskā pārliecība.
Racionālisms: Uz tikšanos un dažādiem pasā­kumiem ierodas precīzi un lepojas ar savu punktualitāti un organizētību. Plāno ne tikai savu darba dienu, bet arī atpūtu. Māk aprēķināt, cik laika būs nepieciešams, lai darbu veiktu precīzi termiņā, atrodot pašu optimālāko tempu. Savā rīcībā vadās pēc augstām tikumības normām, taču to neafišē. Viņam ļoti dārgas ir jau izveidojušās, ierastas attiecības, pie kurām ietiepīgi turas.
Spēcīgi attīstīta taisnības izjūta, kas viņam mēdz būt svarīgāka par personīgajām interesēm. Darbā ir precīzs, skrupulozi izstrādā detaļas, tāpat vien nevienam neuzticas, pārbauda gan sevi, gan partnerus. Vienmēr cenšas pabeigt līdz galam to, ko iesācis.
Iespēju intuīcija: Intereses vairāk vērstas uz kopējām universālām likumsakarībām. Dziļi izprot lietu un parādību būtību, māk starp atsevišķiem faktiem saredzēt kopējās likumsakarības. Prāto nepiespiesti, radoši, neatkarīgi demonstrē paša atklātos paradoksus. Tendence pētīt abstraktus jautājumus un nodarboties vairāk teorētiski. Visu izpēta pamatīgi, cenšas izprast objektīvās pasaules uzbūvi. Spēj rast nestandarta risinājumus savam uzdevumam, tikt galā ar miglainām problēmām, intuitīvi meklējot slēptās saiknes, faktu trūkumu aizstāj ar iztēli.
Parasti nav pietiekoši mundrs, biežāk nekā pašam gribētos atrodas pusatslābinātā stāvoklī. Neraugoties uz čaklumu, Robespjēram grūti pildīt rutīnus darbus. Nav pārliecināts par savu fizisko stāvokli un veselību. Viņu nomāc nepieciešamība nodarboties ar sadzīves organizēšanu, ērtību radīšanu, kārtības uzturēšanu vajadzīgajā līmenī. Patīk darbi, kas tiek izpildīti automātiski un netraucē viņam domāt.
Reizēm apzināti dzīvo vientulībā, lai neviens netraucētu gremdēties savā domu pasaulē. Ar citiem cilvēkiem ietur attālinātu psiholoģisko distanci, kuru apkārtējie var uztvert kā vēsumu. Savu privāto dzīvi citu acīm slēpj. Ikdienā ir pieticīgs, samierinās ar minimālām ērtībām, dzīvo vienkārši un askētiski. Ģērbjas neuzkrītoši, bieži vien konservatīvi, patīk pustoņi un vienkārši modeļi.

MAKSIMS

Strukturālā loģika: Iegūto informāciju sistematizē, “saliek pa plauktiņiem”. Augstu vērtē sistematizētu informāciju, objektīvu analīzi un māk to izmantot. Mīl precīzus un skaidrus formulējumus. Iedziļinās visās detaļās, pamanot arī sīkumus. Tur kārtībā dokumentāciju, mīl precizēt faktus, labprāt informē tos, kuri vēršas pie viņa sakarā ar kādām instrukcijām vai noteikumiem.
Pārāk tuvu un pārāk dziļi sevī nevienu neielaiž. Ir priecīgs, ja izdodas uzturēt labas attiecības ar cilvēkiem, ko ciena. Ne vienmēr izprot citu cilvēku vajadzības, it īpaši, ja tie nelīdzinās viņam pašam. Noslēgts, ne pārāk cenšas dalīties savos iespaidos ar apkārtējiem. Viņa jūtas un vērtējumi ir diezgan skarbi, gandrīz vai  “melns – balts”.
Racionālisms: Pauž precīzus, noteiktus, skaidrus, labi pārdomātus ieteikumus un vērtējumus. Ja Maksims par kaut ko ir pārliecināts, tad viņu ļoti grūti no šīs pārliecības novirzīt vai izraisīt viņā šaubas. Turas pie noteiktas sistēmas un kārtības. Mājās katrai lietai te ir sava vieta. Necieš, ja kāds bez atļaujas aiztiek viņa lietas, jauc viņa noteikto kārtību. Visam gatavojas jau iepriekš, jo necieš ekspromtus.
Strādā ar atbildības sajūtu un to pašu prasa no citiem. Patīk, ja partneris piemērojas viņa praktiskajam un stingri reglamentētajam dzīvesveidam. Stingri turas pie sava pasaules skatījuma. Draugus izvēlas, balstoties uz uzskatu sakritību. Mīl audzināt un lasīt morāli.
Varas sensorika: Izturīgs un mērķtiecīgs. Piespiež sevi darīt arī to, kas nav interesanti, bet vajadzīgi. Izšķirošos brīžos reaģē operatīvi un nezaudē galvu. Ja ir aizņemts ar interesantu darbu, var būt fenomenāli izturīgs. Spēka un veselības viņam pietiek gandrīz vienmēr, kaut gan nereti pieviļ paša pārgalvīgā un nevērīgā attieksme pret savu ķermeni.
Prasīgs pret sevi un padotajiem. Kontrolē savu rīkojumu izpildi. Ir diezgan nepielūdzams vadītājs. Pašu Maksimu salauzt nav viegli. Prasa, lai padotie darba laiku strādātu ar pilnu slodzi, bet, ja vajag, arī virsstundas. Būdams apveltīts ar milzīgām darbaspējām un apbrīnojamu izturību, Maksims neizprot to, ka kādu citu viņa noteiktais darba režīms var “nokaut”.
Necieš, ja viņam apkārt slaistās pusaizmiguši cilvēki, Maksimam gribas tos kaut kā sapurināt, noslogot. Necieš negatīvo emociju spiedienu – raudāšanu, kaprīzes.

HAKSLIJS

Iespēju intuīcija: Nereti spēj diezgan precīzi paredzēt notikumu attīstību nākotnē. Viegli visu iemācās, jo ātri uztver lietas būtību. Vērīgs, zinātkārs, interesējas par visu neparasto un noslēpumaino. Viņa domāšana un uztvere ir nenofiksēta, skatiens klīstošs uz visām pusēm, bet tas ļauj pamanīt “visu uzreiz”. Uzmanību nepārtraukti piesaista apkārt notiekošais. Fakti neapzināti virknējas viņa prātā un ļauj redzēt situāciju kopumā.
Uztvertā ir tik daudz, ka periodiski gribas pabūt vienam, lai sakārtotu domas un izlemtu, kā rīkoties. Spēj pārsteigt ar ļoti vispusīgām zināšanām, erudīciju, un pie mazākās nepieciešamības labprāt uzkrātajā informācijā dalās ar citiem. Nepacietīgs, atliek malā neinteresantus sīkumus un tiecas pēc jaunā, aizraujošā. Viņam nepatīk iepriekš gatavoties, paļaujas uz savu spēju improvizēt. Pie visa kā ķeras ar lielu entuziasmu, taču, ja tas uzreiz nepadodas, tad iesākto pabeidz ar grūtībām.
Svešā sabiedrībā vēlas radīt stipras gribas, neatlaidīga un pārliecināta cilvēka iespaidu, taču tas ir tikai iespaids, kas gaist, saskarsmei kļūstot ciešākai. Patiesībā viņam mēdz pietrūkt spēka un intereses saņemties, lai paveiktu nepieciešamo. Šķiet, ka viņš varētu sasniegt daudz vairāk, ja viņu pa laikam nepārņemtu iekšējs apātijas stāvoklis, gribasspēka trūkums un enerģētiski kritumi.
Iracionālisms: Nespēj labi strādāt dzelžainas sistēmas un daudzu ierobežojumu ietvaros. Pretojas aizspriedumiem, visam, kas ierobežo viņa brīvību. Nepatīk ievērot standartus, izvairās no vienveidības – cenšas izdarīt savādāk, ieviest jauninājumus. Necieš formalitātes, mīl sarunas neoficiālā līmenī. Var darīt visu, ja vien tas viņam ir interesanti. Ja darbs ir neinteresants vai liekas bezjēdzīgs, garastāvoklis pasliktinās. Nogurst no rutīnas, viņam nepieciešama nepārtraukta jaunu iespaidu maiņa.
Interese par citiem cilvēkiem rodas spontāni, it kā garāmskrienot, toties tūlīt pat emocijas pārņem spilgta izjūtu gamma. Taču viņam grūti koncentrēties uz kaut ko vienu, pēc spontānas emocionālas satuvināšanās viņš pēkšņi var zaudēt interesi. Satuvināšanās mirklis paliek spilgtā atmiņā, taču daudzveidīgā dzīve rit savu gaitu, nāk arvien jauni notikumi gluži kā ceļojumā apkārt pasaulei.
Attiecību ētika: Viegli uztver otra raksturu, rīcības motīvus, pat sūtību, jūt, ko no kontakta ar šo cilvēku varētu iegūt. Īpaši labi izprot sarežģījumu iemeslus attiecībās. Pēc atsevišķām frāzēm, balss intonācijas, mīmikas un uzvedības īpatnībām atpazīst cilvēka iekšējo motivāciju, saprot, kādi ir viņa nodomi. Ar atvērtību un labvēlību izraisa uzticēšanos. Vienmēr meklē savā dzīvē saskaņu un harmoniju, vispirms jau attiecībās. Nosoda rupjus, neaudzinātus cilvēkus, pats cenšas būt taktisks un laipns.
Pats neko neuzspiež, bet cenšas pārliecināt. Nepretendē uz līdera lomu, cenšas būt “pelēkais kardināls”. Teicams popularizētājs, ja ar kaut ko aizrāvies, izteiksmīgi prot to reklamēt. Prot atbalstīt citus, iedvesmojot tos uz darbošanos. Ja pašam kaut kas apnīk, pamanās atrast kādu, kurš pabeigtu iesākto bez viņa līdzdalības.
Emocionāls, nereti – sentimentāls, jūtīgi reaģē uz antipātijām. No citu attieksmes atkarīgas darba spējas, nākotnes plāni, attieksme pret sevi, ieskats par pasauli. Ja kāds apber pārmetumiem, dvēseliski eksplodē vai ieslīgst dziļā melanholijā. Rožainie plāni var mainīties ar dziļiem pārdzīvojumiem, bet interesants jaunums, uzslava, jaunas iespējas ātri maina noskaņojumu uz labo pusi.
  

DONS KIHOTS

Iespēju intuīcija: Viņam ir savs viedoklis jebkurā jautājumā. Redz jaunu ideju un projektu iespējas. Interesējas par visu pēc kārtas, cerot pamanīt kaut ko unikālu. Ātri atsakās no bezperspektīvām idejām un pārslēdzas uz kaut ko jaunu. Daudzpusīgas intereses. Necieš rutīnu, ātri apnīk viss pierastais un zināmais. Nemitīgi meklē kaut ko, kas būtu jaunas aizraušanās vērts un ar ko šo interesi atkal varētu uzkurināt.
Doma un fantāzija ir savā starpā vienotas un saplūdušas. Domājot fantazē, bet fantazējot domā. Ātri aptver lietas būtību. Ja kāds kaut ko stāsta, tad daudz ko saprot bez papildus paskaidrojumiem. Klausoties citu stāstīto, trūkstošo informācijas daļu aizvieto fantāzija. Šī tipa pārstāvji sastopami visdaudzveidīgākajās intelektuālajās nozarēs, taču tos interesē tikai nozares, kuras ir savas attīstības sākumposmā, kurās ir plašas iespējas jaunatklājumiem.
Skolas gados stundās bieži vien nespēj koncentrēties stundas tematam. Domas lido kādā citā pasaulē. Toties pilnvērtīgi spēj apgūt jaunu mācību vielu, ja par to iepriekš ir padziļināti lasījis. Lai saprastu lietas būtību, nepieciešams to pārdomāt vienatnē, atslēdzoties no citas informācijas uztveres. Kad lietas būtību ir sapratis, tad spēj apgūt jaunu vielu paātrināti.
Diezgan labi spēj pareģot notikumu attīstības pamattendences, jo uztver likumsakarības. Interesējas par katastrofām, stihiskām nelaimēm, masveida cilvēku nāves gadījumiem un citiem liktenīgiem notikumiem.
Iracionālisms: Ja viņa dzīvi nebagātina un nepilda pozitīvās emocijas, Dons Kihots ilgi var atrasties apātiskā stāvoklī. Viņam var būt straujas garastāvokļa un pašsajūtas maiņas. Kustīgumu, dzīvesprieku nomaina nomāktība, vienaldzība, nesabiedriskums,  pilnīgs inertums un gulšņāšana.
Ir regulārs kavētājs. Nereti nokavē vai aizmirst laikus izdarīt, ko solījis. Viņš var periodiski būt gan pārāk nemierīgs un rosīgs, gan uzsvērti nesteidzīgs. Dons Kihots dzīvo pēc savas laika izpratnes, pielāgojas laikam un izjūt, kādu tempu diktē viņa iekšējais pulkstenis. Citiem bieži vien šo savu īpašību un rīcību nespēj tā īsti izskaidrot.
Strukturālā loģika: Spēj izskaidrot dažādu shēmu un struktūru savstarpējās saiknes, salīdzināt dažādas sistēmas. Mēdz radoši konstruēt visādus modeļus un domās zīmē shēmas, kas reizēm kļūst par pašmērķi. Viņš visu dzīvē cenšas izprast un skaidrot ar shematisku konstrukciju palīdzību. Arī cilvēku attiecības un neveiksmes mīlas lietās tiek skaidrotas ar sarežģītu shēmu palīdzību.

NAPOLEONS

Varas sensorika: Milzīga enerģija un pašcieņa. Uzvarošs, pārliecināts skatiens, izteiktas līdera īpašības. Aktīvs, kustīgs, negrib griezt ceļu. Pašpārliecināts, māk pakļaut cilvēkus savai ietekmei. Attīsta vētrainu, plašu darbošanos, tiecas pēc vadošiem posteņiem. Māk dot jaudīgu enerģijas lādiņu, radīt vienotības sajūtu kopēja, tālejoša mērķa vārdā. Labi orientējas cilvēku  īpašībās, ātri iemanās izkomandēt tos, kuri ir neizlēmīgāki un mazāk pārliecināti. Smalki izjūt spēku samērus, ātri uztver, uz kuru var izdarīt emocionālu spiedienu, bet kuru labāk neaiztikt.
Iracionālisms: Ja kāds Napoleonu ir nokaitinājis, tad riskē dzirdēt no viņa ne mazums kritikas par saviem defektiem un trūkumiem. Vienmēr atradīs, kur “piekasīties”, ja kāds viņam būs sabojājis omu. Ja garastāvoklis pacilāts, ir dāsns līdz izšķērdībai, bet ja nomākts, tad kļūst taupīgs līdz skopumam.
Reti darbojas pretēji savām vēlmēm un vajadzībām. Ar finansēm rīkojas diezgan brīvi, māk naudu nopelnīt un uzskata, ka var atļauties to arī tērēt. Jo nodarbinātāks, jo mundrāks jūtas. Piemīt komersanta talants, viņa galvā vienmēr rosās jaunas idejas.
Labā garastāvoklī ir dzīvīgs, asprātīgs, ne vien izvairās otram bojāt noskaņojumu, bet uzslavē, apbalvo, jo viņam patīk iepriecināt. Parasti labai pašsajūtai Napoleonam nepieciešams tikai atbilstīgs novērtējums, lai apkārtējie būtu pieticīgi savās prasībās pret viņu un kaut vai reizēm atzītu viņa talantus un vērtību.
Neveiksmes viņu no sliedēm neizsit, drīzāk mobilizē. Ja slodzes mazas, Napoleons kļūst mazkustīgs, neapmierināts, sāk baidīties no slimībām, iespējamām dzīves likstām, visu kritizē.
Attiecību ētika: Iepazīstoties ar cilvēku, vispirms pievērš uzmanību viņa ārienei un drēbēm. Kaut arī otra ārieni viņš vērtē rūpīgi, aizrāda reti, jo nevēlas aizvainot, radīt sev nepatīkamas izskaidrošanās situācijas.
Zina, kā rast izlīgumu ar pretiniekiem, ja tas ir viņa interesēs. Māk pateikt otram to, ko viņš vēlas dzirdēt. Vispārliecinātāk jūtas lielā kompānijā. Viņa attiecības ir nepastāvīgas. Ir ļoti neatkarīgs un ātri zaudē interesi. Strīdēties un samierināties Napoleons prot labi. Pārraut nelabvēlīgi izveidojušās personiskās attiecības viņam ir ļoti grūti. Viņš cenšas likt otram netieši saprast, ka tas viņu vairs neinteresē jeb viņa uzvedība tam ir nepieņemama. Patīk dalīties savos piedzīvojumos un pārdzīvojumos.
Rūpējas par savu veselību, jo nepieļauj, ka varētu slikti izskatīties. Māk un mīl radīt ap sevi svētku, svinīgu viesību atmosfēru. Zina, kā ciemiņus izklaidēt, priecē ar savu bagāto izdomu, neļaujot garlaikoties tiem, kurus sapulcinājis.
Informāciju uztver strauji, kopumā, bet ne pārāk dziļi. Ne vienmēr uzreiz uztver saņemtās informācijas patieso būtību, tā radot pārpratumus. Spēj uzturēt sarunu par jebkuru tematu, demonstrējot savas daudzpusīgās, kaut arī ne sevišķi dziļās zināšanas – mazliet no visa kā, jo ir iemācījies orientēties daudzās nozarēs.
Ja paziņa, pat ne pārāk tuvs cilvēks nokļūst nelaimē, Napoleons steidzas tam palīgā, ziedojot to, kas būtu nepieciešams pašam – mantu, naudu, zāles utt. Žēlsirdība Napoleonam nav tikai tukši vārdi. Ne visi Napoleoni rūpējas par lielām ļaužu grupām, taču kāds, par ko rūpēties, viņam vienmēr ir. Jūt atbildību par cilvēku, ar kuru ir kopā.

ŽUKOVS

Varas sensorika: Azartisks, patīk mēroties spēkiem. Noskaņots uzvarēt par katru cenu. Stingras izlēmības un nepārvaramas darbošanās alkstošs cilvēks. Izlēmīgs un nepiekāpīgs, uzskata, ka pasauli valda spēks, pretdarbībai atbild ar vēl lielāku spēku. Ātri aptver radušos situāciju un spēku izvietojumu. Jo mērķis grūtāk sasniedzams, jo Žukovs vairāk to iekāro un ietiepīgāk pēc tā tiecas. Spēj ļoti ilgi atrasties mobilizācijas stāvoklī. Jo bīstamāka situācija, jo koncentrētāks, izlēmīgāks kļūst. Labprātīgi neatkāpjas un nemaina savus plānus. Ļoti darbspējīgs, var ilgstoši strādāt bez atpūtas.
Uzklausa visus viedokļus, bet izšķirošo vārdu patur sev. Necieš iniciatīvu no citu puses. Cenšas runāt pašcieņas pilnā, svarīgā tonī. Runas maniere nemainīga – mundra, optimistiska, vienmērīgi skaļa balss. Tonis visbiežāk pavēlošs, runā īsiem teikumiem un sakāmo it kā noskalda.
Ciena ietekmīgus un uzņēmīgus cilvēkus, bet personiskajās attiecībās labprātāk izvēlas piekāpīgus un miermīlīgus indivīdus. Grūtās situācijās ir noderīgs biedrs un palīgs, bez ierunām izdara, kas nepieciešams, piedāvā palīdzību pašu smagāko darbu organizēšanā. Bet nevajag gaidīt no viņa psiholoģisko problēmu risināšanu un žēlabu uzklausīšanu, Žukovs ar to nenodarbojas.
Iracionālisms: Tieksme rīkoties pārsteidzīgi. Visu dara aizrautīgi un kaislīgi. Bieži dara vairākus darbus vienlaikus. Viņa noskaņojumu viegli sabojāt. Reizēm negatīvās emocijas izpaužas īslaicīgos niknuma uzliesmojumos, parasti tas notiek gadījumos, kad kāds izjauc viņa plānus. Reti saprot, kādi ir viņa emocionālā stāvokļa īstie iemesli. Cenšas “novilkt no debesīm uz zemes” pārāk sajūsminātas personas, kas aizraujas ar nepiepildāmiem sapņiem.
Mēdz apgalvot, ka ir taisnības pusē, atbalsta vienlīdzību, taču viņam ir gan savi mīluļi, gan nemīlamie. Labi izturas pret tiem, kuri ciena viņa draugus un iestājas pret viņa ienaidniekiem. Labas attiecības ar Žukovu saglabā tie, kas viņa parupjo saskarsmes manieri uztver ar humoru.
Strukturālā loģika: Labi zina savu tuvo cilvēku un kolēģu īpašības, māk visus izkārtot tā, lai tie justos savā vietā un strādātu ar maksimālu atdevi. Viegli ievieš un uztur kārtību haotiskā kolektīvā, kur strādā dažādi ļaudis.
Izteikumos un rīcībā ir precīzs, pārliecināts par savu taisnību, nemēdz svārstīties. Spriedumi kategorisks. Piemīt spēcīga, mērķtiecīga, “partijiska” loģika, kas nav domāta filozofiskai prātošanai. Sarunā pirms atbildes mēdz nedaudz sakoncentrēties, brīdi paklusē, lai aptvertu informāciju un dotu vispārdomātāko atbildi.

HAMLETS

Emociju ētika: Saskarsmē vērojams neliels teatrālisms, paaugstināta emocionalitāte, izteiksmīga mīmika, žesti, skatiens, balss un izmeklēti vārdi. Brīvi dzīvo savās jūtās un pārdzīvojumos, dramatiskas emocijas ātri pāriet komiskās vai otrādi. Nervozs, impulsīvs, īsts ekspresijas meistars. Piemīt aktiera spējas, izjūt nepieciešamību spēlēt, bieži vien tiecas pēc mākslas un teātra gaisotnes. Labs orators, notikumus prot aprakstīt koši, dramatiski, iespaidīgi, atklājot kaislību spriegumu un pārdzīvojumu dziļumu. Viņš iedvesmo un iedvesmojas.
Pārvalda plašu literāro vārdu klāstu, prot skaisti izteikties. Spēj rakstīt garas tēlainām izjūtām bagātas vēstules. Mīlestībā atklāj krāšņas jūtu dzīles, prot izteikt savas jūtas dzejā un mākslā.
Hamleta emocijas ir ļoti spēcīgas, viņš tās izmanto, ietekmējot apkārtējos, un, tādā veidā izlādējoties, nomierinās. Mēdz saasināt un dramatizēt situācijas. Kustībās manierīgums. Gaita ātra un izmanīga. Runā daudz patosa un poētisku akcentu. Māk aizraut klausītājus ar balss intonāciju spēlēm. Tērē daudz laika un spēku, lai noslēptu savas negatīvās emocijas un neizdarītu kaut ko nejauku.
Hamleta problēma ir neprasme izvairīties no situācijām, kas sagādā ciešanas un nepatīkamas izjūtas. Viņam ne vienmēr ir viegli iekļauties jaunā sabiedrībā, izvairīties no nepatīkamas saskarsmes ar neinteresantiem ļaudīm. Tas rada lieku notikumu dramatizēšanu. Gadu gaitā pārāk daudz negatīvo emociju var izraisīt psihiskas krīzes un nervu sabrukumu. Visveiksmīgāk Hamletam izdodas izlādēt uzkrājušās emocijas mākslā, dzejā vai mūzikā.
Racionālisms: Tēlam raksturīgs zināms majestātiskums. Galvu tur piepaceltu, it kā skatās pāri visiem. Skatiens centrēts uz priekšu tālumā. Vērtējumos raksturīgs pārmērīgs principiālisms. Augstu vērtē doktora grādus, titulus, diplomus, ietekmīgus amatus. Cilvēkus dala aristokrātiskās kategorijās. Lepojas ar izciliem radu rakstiem.
Ir pedantisks pret citiem kārtības ziņā – atnācis ciemos, ātri pamana nekārtību un netīrību. Ja tādu neatrod, tad izturas ar cieņu, pretējā gadījumā var pilnīgi zaudēt interesi par cilvēku, pie kā viesojas.
Laika intuīcija: Nosliece uz mistisko, noslēpumaino, acīm neredzamo pasauli. Spēj enerģētiski iedarboties uz citiem. Interesējas par maģiju un okultismu. Skolā Hamletam iemīļotākais priekšmets bieži vien ir vēsture. Hamletu fascinē stāsti par senām impērijām, tempļiem, varenām pilsētām un zudušām civilizācijām. Vairāk viņam patīk lasīt par ļoti aizvēsturiskiem laikiem. Modes kolekciju veidošanā, dizainā un mākslā Hamlets ienes tālās pagātnes elpu. Kaut ko ļoti aristokrātisku un mistiski noslēpumainu.

IGO

Emociju ētika: Komunikabls. Pašsajūta rakstīta viņa sejā. Runīgs. Patīk emocionāli un detalizēti kaut ko stāstīt. Ātri iekarst un ātri nomierinās. Viņa rīcību un darba rezultātu ietekmē garastāvoklis, jūtas un vēlmes, daudz ko izdara acumirkļa iespaidā.
Spēj uz citiem emocionāli iedarboties. Savas jūtas virza, veido un kontrolē apzināti, bet viņam grūti tās apvaldīt. No savām emocijām nekaunas, tās neslēpj. Devīgi dalās gan savos priekos, gan nepatikšanās. Viegli runā par jebkurām emocijām: mīlestību, bailēm, naidu, pārsteigumu, sajūsmu. Dīvains un nesaprotams viņam ir tas, kurš ne par ko nesajūsminās, nepriecājas un nepārdzīvo. Igo nespēj izturēt pazeminātas emocionalitātes stāvokli. Nemīl skeptiķus, pelēkus, “bezgaršīgus” cilvēkus.
Kustīgs, vienmēr ir ar kaut ko aizņemts, rosīgs, “vienos darbos un vienā skriešanā”. Mēdz ģērbties ģērbties koši un efektīgi. Savu garderobi pastāvīgi maina, jo iegādātās mantas Igo ātri apnīk. Skrupuloza estētiskā gaume. Ja redz otram kādas estētiskas nepilnības, uzskata par savu pienākumu to pateikt. Igo svarīgas ir ne tikai partnera intelektuālās spējas, bet arī viņa māka ieinteresēt ar savu ārieni un eleganci.
Racionālisms: Ja apkārt valda kārtība, ir noteikta sistēma, nav neskaidru jautājumu, Igo jūtas mierīgs un pārliecināts. Sarežģītu informāciju saprot tikai tad, ja tā tiek pasniegta skaidri sistematizētā formā. Mēdz būt konservatīvs, gadiem ilgi saglabāt vienu un to pašu aizraušanos. Turas pie tradīcijām, augstu vērtē ģimenes saites. Darba attiecībās ir uzstājīgs un diezgan pedantisks.
Sajūtu sensorika: Labprāt piedalās viesībās un svinīgos pasākumos. Viesmīlīgs, dzīvespriecīgs, māk uzņemt un izklaidēt viesus, cenšas tiem piedāvāt bagātīgu, skaisti klātu galdu. Zina, ko uzaicināt, kā uzvesties, ko pasniegt, lai radītu vajadzīgo iespaidu. Māk tirgoties, novērtēt lietu kvalitāti un vienmēr zina, kur var nopirkt kaut ko ļoti labu. Patīk gatavot ēst, garšīgi un daudzveidīgi ieturēties. Seko ēdiena kvalitātei un pasniegšanas kultūrai.
Mīl izsmalcinātas delikateses, garšām bagātus saldos ēdienus, vīnus un augļus. Labprāt apmeklē restorānus un kafejnīcas. Ēšanā nav svarīgs kaloriju daudzums, nemīl vienkāršus lauku ēdienus. Svarīga ir sajūtu izsmalcinātība, estētika, pasniegšanas kultūra, interjers, noskaņa, mūzika fonā un emocionālā gaisotne.
Sadzīvē mīl greznus interjerus ar skaistām mēbelēm, paklājiem, gleznām un dekoriem. Krāsām jābūt skaistām, gaumīgām, ar smalkām toņu pārejām. Patīk mīksti aristokrātiski dīvāni, spoguļi, smaržas, skaisti skati aiz loga. Arhitektūru uztver kā mākslu, patīk skaistas senlaicīgas celtnes.

DŽEKS

Darbības loģika: Ļoti dinamisks. Patīk riskēt. Viņu saista nepārtraukta kustība. Džeka dzīve nozīmē darbošanos. Aizraujas ar dinamiskiem sporta veidiem. Nespēj izturēt piespiedu gaidīšanu un bezdarbību. Iemīļotajam darbam atdod sevi visu. Aktivizējas ekstremālās situācijās, uzskata par savu pienākumu atrast izeju ne vien sev, bet arī savai komandai. Māk par sevi pastāvēt. Drošs un bezbailīgs. Uzskata, ka cilvēkam jābūt neatlaidīgam un apveltītam ar gribasspēku. Cenšas šīs īpašības izkopt arī sevī. Daba viņu ir apveltījusi ar veselību un izturību.
Drošs un pašpārliecināts. Bieži vien izvēlas ar risku saistītas profesijas, kur vajadzīgs prāts un asa reakcija, pat agresivitāte. Noskaņots uz šķēršļu pārvarēšanu, tāpēc var būt skarbs, netaktisks, pat rupjš. Viegli aizsvilstas un tikpat viegli norimst. Viņa straujā daba citus biedē. Aktivizējas ekstremālās situācijās, māk par sevi pastāvēt, gatavs jebkuru grūtību pārvarēšanai. Atpūtai bieži nepietiek laika. Darbības cilvēks, neatliek savu lēmumu izpildi uz ilgu laiku.
Racionālisms: Nesaprot, kā var darīt kaut ko, neapzinoties sekas. Necieš bezjēdzīgu rīcību un nedarbojas pretēji saviem uzskatiem. Nemīl darboties bez iepriekšējas sagatavošanās. Pirms došanās riskantās ekspedīcijās rūpīgi visu sagatavo, apģērbu, ekipējumu, drošības līdzekļus, naudu, medikamentus. Nedodas spontānā ceļojumā uz labu laimi nesagatavojies. Ass pretinieks vieglprātīgai bezatbildībai un naivai paļāvībai uz veiksmi. Izdošanās ir saistāma tikai ar pieredzi, prasmi, rūdījumu un iepriekš sagatavotu plānu grūtību pārvarēšanai.
Laika intuīcija: Mīl lasīt ceļojumu, vēsturisko vai fantastisko literatūru, bagāta iztēle. Domās bieži atgriežas pagātnē, analizējot bijušos notikumus, gūst pieredzi, cenšas atrast galvenās likumsakarības. Ātri pārvar neveiksmes, visā atrodot dzīves sniegto mācību. Viņu interesē neparastas, noslēpumainas parādības, mēģina tām atrast loģisku skaidrojumu.
Nepiešķir īpašu nozīmi stingrai kārtībai ap sevi. Bet starp izmētātām lietām vienmēr atrod to, kas vajadzīgs. Var dzīvot un strādāt diskomforta apstākļos, bez ērtībām. Nav pārāk prasīgs ēdiena servēšanā un dzīvokļa iekārtošanā. Tiecas pēc veselīga dzīvesveida, mīl atpūtu brīvā dabā pie ugunskura, ar dziesmām ģitāras pavadībā.

ŠTIRLICS

Darbības loģika: Enerģisks, neatlaidīgs, ar ļoti praktisku domāšanu, nemīl dzīvot bez darba. Roku darbam ziedojas ar visu atdevi, darba spējas ir gandrīz neizsīkstošas. Dzīves jēga pakārtota darbam. Bez darba sēdēt nav spējīgs, vienmēr gatavs atkal darboties. Prot likt cilvēkam strādāt un censties. Necieš ap sevi sliņķus, jo pats darbam atdod visus spēkus.
Ja redz, ka kāds nespēj tikt galā ar darbu, kurš steidzami jāizdara, dara to pats. Darbiniekos augstu vērtē profesionālismu un nevainojamas darba iemaņas. Tikpat augstu visās jomās novērtē kompetentus cilvēkus. Balss tonī, kustībās un ārējā izskatā jaušama pragmatiska vienkāršība. Runas tonis neizceļas ar daiļrunību, mēdz runāt pārsvarā par praktiskām lietām. Apģērbā ir tieksme uz tehnisku praktiskumu, lai būtu ērti strādāt. Sievietēm piemīt vīrišķīgas iezīmes. Citiem palīdz mazāk ar vārdiem, vairāk ar darbiem. No vārdiem un runāšanas cenšas ātrāk pāriet uz darīšanu.
Racionālisms: Demonstrē organizētības paraugu, nespēj darboties “uz dullo”. Rūpīgi sagatavo darba vietu, instrumentus, materiālus. Ikvienu darbu, ko iesāk, cenšas pabeigt līdz galam. Veicot jebkuru darbu, nepaļaujas uz veiksmi, improvizāciju, impulsivitāti, negaida iedvesmu, paļaujas tikai uz savām rokām, un to, ka laikā jāuzsāk un neatlaidīgi jāstrādā. Labprāt pamāca citus, kā dzīvot prātīgi un lieki netērēt savas rezerves. Ir bezgala prasīgs pret sevi un ne mazāk pret citiem. Uzskata, ka apbalvojumus pelnījuši tikai tie, kuri visu izdarījuši pamatīgi un pēc labākās sirdsapziņas.
Sajūtu sensorika: Enerģija koncentrējas plaukstās, kas dod iespēju sajust priekšmetus un darbarīkus. Spēks koncentrējas rokās ilgstoši, tādēļ vienmēr tiek uzturēta darbam nepieciešamā enerģija. Tāpat spēks koncentrējas visā ķermenī, kas dod iespēju stabili stāvēt uz zemes un izturēt ilgstošas slodzes.
Brīvajā laikā arī ir vēlme kaut ko meistarot vai darboties ar rokām, tikai mierīgākā tempā. Sievietes labprāt gatavo un darbojas ar saimnieciskiem darbiem. Saviem tuviniekiem nodrošina pārticību. Viņam nemēdz būt tukši plaukti vai tukšs ledusskapis. Vienmēr atceras, kādi papildinājumi jāiegādājas.