Krāsu izvēle

Par ko varētu pastāstīt mīļākās krāsas, kādām krāsām dos priekšroku dažādi sociotipi? Krāsu izjūta liecina par emocionalitāti. Karstasinīgs emocionāls cilvēks ievēros spilgtos krāsu toņus. It sevišķi sarkano. Šī krāsa liek asinīm ritēt straujāk. Taču būs arī tehniski cilvēki, kuri krāsu uztvers kā luksoforā. Emocionalitāti raksturo daudzveidīgas krāsu pārejas un saplūsmes. Intravertu emocionalitāti raksturos pelēcīgie pasteļtoņi un vieglas krāsu pārejas.
Emocionalitāte mīl krāsu saskaņas un harmoniskas pārejas uz citiem toņiem. Loģika izvēlas tīros toņus, kuri krasi kontrastē. Spilgtas krāsas tehniskās lietās rada dinamiskāku un azartiskāku iespaidu, ātruma un uzvaras garšu. Spilgti ģērbies vīrietis drīzāk atstās sportista vai dedzīga motobraucēja iespaidu. Par vēlmi uz kvēlu mīlu tas neliecinās, bet viņa seksuālā potence varētu būt augsta, kura gan neizceltos ar īpašu izsmalcinātību.
Spilgta krāsa vairāk liecina par izteiktāku asinsrites dinamiku. Vīrietim spilgta krāsa un kustība vairāk asocējas ar tehniskām lietām, automašīnām vai sportu. Ja mīļākie ir viegli pasteļtoņi, tas vairāk liecina par melanholiju un izteiktāku noslēgtību. Tās ir intravertās pasaules izjūtas. Spilgti toņi vedina iztēlē uz lieliem ātrumiem un dinamiskiem notikumiem, pasteļtoņi ieved mierīgas vides un izjūtu pasaulē.
Krāsu izvēli nevajadzētu uztvert pārāk tieši un stereotipiski. Tās ir tendences, kurās var izdalīt savus pamatvirzienus. Var izdalīt krāsas, kuras patīk savā abģērbā, tāpat var izdalīt krāsas, kuras piesaista citu cilvēku apģērbā. Tas vairāk liecina par to, ko cilvēks vēlas sevī akcentēt un kas viņu suģestē.
Saistībā ar psihes funkcijām var izdalīt šādas tendences:

Emociju ētika – spilgti un koši krāsu toņi ar smalkām pārejas niansēm. Daudzveidīgas sārto toņu nianses
Darbības loģika – straujas un kontrastainas krāsu pārejas, tehniskums, pelēcīgi un zilgani toņi mijas ar spilgtākiem akcentiem. Dominē zilgani pelēcīgais tonis
Attiecību ētika – neuzkrītoši krāsu toņi ar smalkām toņu niansēm
Strukturālā loģika – melni vai pelēki struktūras elementi uz balta vai pelēka fona. Krāsas vispār nav, ir melns, balts un pelēks
Sajūtu sensorika – silti krāsu toņi
Varas sensorika – smagnēji tumši krāsu toņi
Iespēju intuīcija – viegli un gaiši romantiski vēsi toņi, dominē jūras un debesu gaiši zilais tonis
Laika intuīcija – mistiski vēsi toņi, tumši violets, zili zaļš, smaragda zaļš

Ētika mīl smalku krāsu estētiku un plūstošas krāsu pārejas
Loģika mīl krasas krāsu pārejas, lai var pamanīt objektus
Sensorika mīl siltus un piesātinātus krāsu toņus
Intuīcija mīl vēsus un dzidrinātus toņus
Ekstraversija mīl košas un spilgtas krāsas
Intraversija mīl neitrālus un vieglus toņus
Racionālisms mīl krāsas kārtot un salikt
Iracionālisms mīl sapludināt krāsas atkarībā no situācijas